Rimmat och rökt valfläsk

Några har sabbat många av våra valaffischer. Slitit ned dem från stolparna och rivit sönder dem. Konstigt nog är vi det parti som är mest drabbat. Så var det även valet 2010. Sånt här säger en hel del om hur vissa ser på demokrati. För mig handlar demokrati om att ställa upp, att ge och lämna ett bidrag till ett ännu bättre samhälle. Det är bättre att ta vägen förbi moderaternas valstuga och diskutera med oss än att riva ned våra valaffischer.

Socialdemokraternas valaffischer verkar finnas överallt. Jag har inte sett en enda trasig socialdemokratisk valaffisch när jag cyklar omkring i Sundbyberg. På några av affischerna ler kommunalrådet Jonas Nygren. Han lovar satsa på skolan, flera lärare i skolan och mindre klasser. Då undrar man. Grundskolan är ju ett kommunalt ansvar.

Skolan i Sundbyberg är illa ute och det beror på att socialdemokraterna styrt Sundbyberg i åratal. Antalet niondeklassare i Sundbyberg som är behöriga att studera vidare på gymnasiet har inte varit så lågt som nu. Då kan man fråga sig varför ha ett vallöfte om att satsa på skolan när man redan nu ”äger frågan”.

Snacka om valfläsk, både rimmat och rökt.

Rösta på alliansen den 14 september!

Om duvbomoderaten

Moderat, plus 50, jurist. Min politiska hjärteområde är socialpolitik. Jag skriver om lokalpolitiska frågor i Sundbyberg. Då och då blickar jag ut från Tornetparken på världen utanför och skriver om den. Den här bloggen är inte en officiell blogg för Sundbybergsmoderaterna, inte heller en blogg som sammanfattar vad alla vi moderater i Duvbo tycker och tänker. Det jag skriver står jag för.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

