En om dagen

Nu blir det ett blogginlägg om dagen fram till valdagen den 14 september.

De kommer att handla om att Sundbyberg kan bli ännu bättre. Jag trivs med att bo och leva i Sundbyberg. En del av mitt hjärta tillhör Sundbyberg. Jag känner mig som hemma här.

Jag gillar att cykla. Barnsadeln sitter kvar trots att det är många år sedan sonen var liten. Jag fick ett råd från en cyklande småbarnsmamma för många år sedan att behålla barnsadeln på. Det är bättre att ställa matkassen i barnsadeln än att hänga kassen på cykelstyret. En cykel kan vara lika användbar som en skottkärra. Med en cykel kan man åka nästan vart man vill. Vid det här laget har jag och min 20 åriga Crescentcykel åkt några varv runt jorden. Omkretsen runt jorden är bara runt 4 000 mil så det är inte en så stor sak egentligen.

Ett problem med att cykla är att få tag på en bra cykelparkering där man kan låsa fast cykeln så att den inte blir stulen eller få skavanker. Med fler cykelparkeringar i Sundbyberg skulle jag cykla ännu mer till nytta för både mig själv och miljön.

Det är bra att staden ordnar cykelparkeringar, men varför gör man om P-handikapplatser till cykelparkeringar? P-handikapplatser försvinner när det blir cykelparkeringar. Det har hänt i centrala Sundbyberg. P-handikapplatser är inte lyx utan de handlar om att funktionshindrade ska ha frihet.

En röst på Alliansen är en röst på ett bättre Sundbyberg! I alliansens Sundbyberg kommer inte antalet P-handikapplatser att minska när det byggs cykelparkeringar. Det kan du lita på!

Om duvbomoderaten

Moderat, plus 50, jurist. Min politiska hjärteområde är socialpolitik. Jag skriver om lokalpolitiska frågor i Sundbyberg. Då och då blickar jag ut från Tornetparken på världen utanför och skriver om den. Den här bloggen är inte en officiell blogg för Sundbybergsmoderaterna, inte heller en blogg som sammanfattar vad alla vi moderater i Duvbo tycker och tänker. Det jag skriver står jag för.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

